ایران

فرمانده یگان ویژه : باید اعتراضات ۹۹ را با حداقل هزینه جمع کنیم

حسن کرمی فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی احتمال داده که در سال جاری اعتراضاتی برپا شود. او گفته است، یگان ویژه با تجهیزات خوبی که دارد باید بتواند این «تهدیدها» را همچون اعتراضات ۹۶ و ۹۸ سرکوب کند.

حسن کرمی، فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، امروز ۲۴ اردیبهشت از «حمایت‌های بسیار خوب» مسئولان حکومتی از این یگان خبر داد و گفت: “تجهیزات و امکانات خوبی در اختیار این یگان قرار می‌گیرد و پشتیبانی‌هایی که از این یگان شده در حوزه زیرساخت‌ها در سطح کشور… سال ۹۹ را برای ما متناسب با افزایش تهدیدها سال مهمی قرار داده است.”

یگان ویژه، متشکل از یگان‌های زبده عملیاتی نیروی انتظامی در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد و در واقع پلیس ضدشورش جمهوری اسلامی است.  کنترل اجتماعات، سرکوب اعتراضات و تجمعات مخالف حکومت، از جمله وظایف عمده آن محسوب می شود.

حسن کرمی با بیان این‌که “این پشتیبانی و حمایت‌ها بار مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند” افزود: باید خود را در حدی از آمادگی قرار دهیم که دشمن را از هرگونه تهدید و ایجاد ناامنی در داخل کشور منصرف کند و جرأت این کار را نداشته باشد و اگر هم اتفاق افتاد بتوانیم با راهبردها و رویکردهای اجتماعی و بازدارندگی با حداقل هزینه آشوب‌های احتمالی را جمع کنیم.

یگان ویژه نیروی انتظامی نقش مهمی در سرکوب اعتراضات سراسری دی‌ماه ۱۳۹۶ و آبان‌ماه ۱۳۹۸ داشت.

گفتنی است، جمهوری اسلامی برای فرار از بار مسئولیت‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود، همواره سعی میکند تا هرگونه اعتراضی در کشور را، از اعتراضات کارگری نسبت به تعویق چندماه در پرداخت دستمزدهایشان گرفته تا اعتراض به دروغگویی حکومت در مورد سرنگونی هواپیمای اوکراینی را به دشمنان فرضی نسبت دهد.

دکمه بازگشت به بالا