تازه های اجتماعی

برگزاری دستکم ۷ تجمع اعتراضی با خواست‌های شغلی و معیشتی

گزارش‌ها از ایران، حاکی‌ست که با وجود تنگناهای شغلی و معیشتی در ایران، بحران کرونا هم مانع از برگزاری تجمعات اعتراضی در کشور نشده است. در یکی از این موارد جمعی از کارگران ذغال‌سنگ کرمان برای چندمین روز پیاپی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع زدند. معترضان که در مقابل ساختمان این شرکت اجتماع  کرده بودند دلیل تجمع خود را ورود این شرکت به بورس و در خطر افتادن امنیت شغلی‌شان عنوان کردند.

در همین رابطه گزارش شده که تعدادی از کادر درمان بندر ماهشهر در مقابل ساختمان بیمارستان صنایع پتروشیمی این شهر اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. معترضان،  علت تجمع خود را اعتراض به عدم دریافت مطالبات مزدیشان عنوان کردند.

به گزارش ایلنا، روز ‌‌دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه، گروهی از بازنشستگان و کارکنان شاغل سازمان صدا و سیما در مقابل مسجد بلال صداوسیما با مطالبات شغلی و بیمه‌ای، تجمع اعتراضی برپا کردند.

ایسنا، دیگر خبرگزاری داخلی نیز گزارش داده که بیش از ۱۰۰ نفر از آرایشگران شهرستان بویراحمد برای بازگشایی آرایشگاه‌های خود در مقابل ساختمان استانداری و سپس جلوی اتاق اصناف این شهرستان تجمع کردند.

به گزارش صداوسیما، روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه، عده ای از رانندگان و مالکان اتوبوس‌های درون شهری قم در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود، در مقابل ساختمان سازمان اتوبوسرانی این شهر دست به تجمع زدند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران نیز گزارش داده که گروهی از کارکنان اخراجی عوارضی‌های استان قزوین در مقابل وزارتخانه راه و شهرسازی در تهران دست به تجمع زدند.

این افراد برای چندمین بار متوالی‌ست که در تهران تجمع می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا