تازه‌های سیاسی

علی ربیعی: بدون پیش‌شرط آماده تبادل زندانیان با آمریکا هستیم

سخنگوی دولت ایران، اعلام کرد که جمهوری اسلامی بدون هیچ پیش‌شرطی برای تبادل همه زندانیان ایرانی و آمریکایی آمادگی دارد. به گفته ربیعی، طرف آمریکایی هنوز در این خصوص اعلام نظری نکرده است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت حسن روحانی، روز یکشنبه ۲۱ اردیبهست در گفت‌وگویی کوتاه با “خبرآنلاین” اعلام کرد که ایران برای تبادل همه زندانیان ایرانی و آمریکایی آمادگی دارد.

علی ربیعی گفت: «ما اعلام کردیم که  بدون هیچ پیش‌شرطی آمادگی تبادل برای همه زندانیان و گفتگو برای این آزادی وجود دارد اما آمریکا است که تاکنون از پاسخ خودداری کرده و امیدواریم که در شرایط شیوع بیماری کووید۱۹ که جان شهروندان ایرانی را در زندان‌های آمریکا تهدید می‌کند، دولت آمریکا سرانجام مراقبت از جان انسان‌ها را به سیاست ترجیح دهد و به این مسیر برگردد.»

صحبت های سخنگوی دولت ایران در میان فعالان مدنی و سیاسی و همچنین کاربران شبکه های اجتماعی نیز بازتاب گسترده ای داشته است، بسیاری با اشاره به عدم اعزام به مرخصی زندانیان سیاسی در شرایط شیوع کرونا در زندان‌های ایران نوشته اند، برای مقامات حکومت ایران تنها خودی‌ها و جاسوس‎ها انسان هستند؛ وگرنه چه کسی نگران حال سام رجبی، محمد شهریاری، محمد نوری‌زاد، حبیب‌الله لطیفی و یا سحرتبر است.

دکمه بازگشت به بالا