تازه های اجتماعی

به‌رغم شرایط کرونا در ایران، تجمعات اعتراضی رو به افزایش است

گزارش‌های رسیده از تبریز، حاکی‌ست که تعدادی از کارگران شهرداری در خصوص مشکلات صنفی خود در محوطه عمارت تاریخی ساعت تبریز تجمع کردند.

هم‌زمان گزارش شده که شماری از کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت به دلیل نامشخص بودن وضعیت شغلی و معوقات مزدی خود در مقابل ساختمان وزارت اقتصاد و دارایی واقع در میدان خمینی تهران اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی نمودند.

کرونا، كارگران شرکت امین‌یار شهرستان فاریاب  را نیز از اعتصاب باز نداشته است؛ آنها برای سومین روز متوالی در جهت پیگیری مطالبات خود دست به اعتصاب زدند.

در ارتباط با تجمعات اعتراضی کارگران همچنین گزارش شده که روز شنبه؛ شماری از کارگران کارخانه فولاد زاگرس قروه در اعتراض به ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی خود تجمع اعتراضی برپا کردند.

خبرگزاری هرانا نیز گزارش داده که روز شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه، تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری کوت ‌عبدالله با تجمع در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، برای دومین هفته متوالی پرداخت مطالبات خود را خواستار شدند.

خبرگزاری کار ایران، (ایلنا) نیز گزارش داده که جمعی از پرستاران گیلان در مقابل ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی این استان دست به تجمع اعتراضی زدند.

تنگناهای معیشتی در ایران به‌رغم وعده‌های دولتمردان و مسؤولان رده‌های بالای حکومت، هر روز وضعیت شدیدتری به خود می‌گیرد؛ تا جایی که بحران کرونا نیز مانع از برگزاری تجمعات اعتراضی نشده است.

دکمه بازگشت به بالا