حقوق بشر

بیانیه جمعی از فعالان رسانه‌ای در اعتراض به ابلاغ اجرای حکم حبس نجات بهرامی و اخراج محمد حبیبی

به گزارش خبرگزاری هرانا، جمعی از فعالان رسانه‌ای در حوزه آموزش و پرورش با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد به اخراج محمد حبیبی، معلم و فعال صنفی معلمان محبوس در زندان تهران بزرگ، نسبت به احضار نجات بهرامی، روزنامه‌نگار و معاون سابق روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، به دادسرای اوین جهت تحمل دوران محکومیت، واکنش نشان دادند.

این فعالان رسانه‌ای در بخشی از بیانیه خود نوشته‌اند: «آیا با زندان رفتن افرادی مانند آقای بهرامی و یا اخراج و تهدید سایر معلمان مشکلات حل می‌شوند؟ تکلیف اصول قانون اساسی و حقوق ملت و تکالیف حاکمیت چه می‌شوند؟ آیا بهتر نیست که حاکمیت با بالا بردن آستانه تحمل و رواداری، موضع ملایم‌تر و منطقی‌تری با فرهنگیان داشته باشد؟ راه حل بحران‌ها برخورد امنیتی و تهدید و ارعاب نیست.»

در بخشی از این بیانیه آمده است: “اتخاذ موضع سکوت از سوی وزیر آموزش و پرورش که خود را نماینده آموزش و پرورش و ذی‌نفعان آن می‌داند در این شرایط قابل هضم و پذیرش نیست و بدون تردید در حافظه آموزش و پرورش و معلمان ثبت و ضبط خواهد شد و جایی را برای “دفاع” در آینده باقی نخواهد گذاشت.”

قابل اشاره است که آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی خود به مناسبت روز معلم، به وضعیت معیشتی معلمان و نیز بازداشت و زندانی کردن فعالان فرهنگی، هیچ اشاره‌ای نداشت.

دکمه بازگشت به بالا