جهان

پمپئو: خروج آمریکا از قرارداد هسته‌ای ایران امنیت و صلح به همراه آورد

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با اشاره به دومین سالگرد خروج ایالات متحده از قرارداد هسته‌ای ایران، این اقدام واشنگتن را حرکتی در جهت افزایش امنیت شهروندان آمریکا و تقویت صلح در خاورمیانه برشمرد.

علاوه بر عالی‌ترین مقام وزارت خارجه آمریکا، مورگان اورتگاس، سخنگوی این وزارت‌خانه نیز بر عزم ایالات متحده برای جلوگیری از دسترسی رژیم ایران به سلاح اتمی تاکید کرد. در این یادداشت توییتری آمده است: «دو سال از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران می‌گذرد. ما کلیه راه‌های دیپلماتیک موجود را به کار خواهیم بست تا اطمینان حاصل کنیم تحریم تسلیحاتی سازمان ملل [علیه رژیم تهران] تمدید خواهد شد.»

در این توییت اضافه شده است: «وضعیت کنونی ایران از نظر ترور و خشونت برای ما قابل قبول نیست و ما هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح اتمی دسترسی پیدا کند.»

بر اساس قرارداد هسته‌ای ایران که آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، تحریم تسلیحاتی ایران در مهرماه امسال به پایان می‌رسد.

واشنگتن در تلاش است از طریق متحدین اروپایی خود و با استفاده از موقعیت خود در شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌های تسلیحاتی علیه رژیم ایران را تمدید کند.

دکمه بازگشت به بالا