پزشکی و سلامت

ستاد مقابله با کرونا: تهران همچنان غرق در بیماری است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده که در تهران بیماری کووید ۱۹ فروکش نکرده است. با این حال به گفته معاون پرستاری وزارت بهداشت به سبب آگاهی مردم از روند بیماری، تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا به بیمارستان‌های تهران مراجعه می‌کنند کاهش داشته است. سازمان برنامه و بودجه با استخدام پرستاران تازه‌نفس موافقت کرده است. این پرستاران بر اساس تخت‌های تازه‌ای که در بیمارستان‌ها ایجاد شده‌اند در سراسر کشور به کار گرفته می‌شوند.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا جمعه ۱۹ اردیبهشت در یک نشست خبری با صراحت اعلام کرد که تهران همچنان شهر آلوده و قرمز تلقی می‌شود.

او گفت: «در تهران همچنان با موارد جدید ابتلا به کرونا مواجه هستیم. بنابراین هنوز در موج اول بیماری مستغرق هستیم و بیماری فروکش نکرده است. متاسفانه شتابی که در رهاسازی و بازگشایی‌ها رخ داد موجب شد بخش زیادی از الگوهای ما تغییر یابد.»

آقای زالی در ادامه نشست خبری یاد شده گفت: «در روزهای اخیر شاهد روند رو به افزایش آمار کشوری بیماران نسبت به هفته گذشته هستیم، اما این الگو را در تهران مشاهده نمی‌کنیم که این موضوع به دلیل این است که فعالیت‌های مدنی و کاری در تهران با یک هفته تاخیر شروع شد و ما نیز ممکن است در روزهای آتی شاهد تغییرات آماری باشیم.»

دکمه بازگشت به بالا