خاورمیانه

جنازه ۱۸ کارگر مهاجر دیگر افغانستانی یافت شد، اشرف غنی هیأت تحقیق و تفحص تعیین کرد

مقام‌های افغان شامگاه جمعه ۱۹ اردیبهشت اعلام کردند جنازه ۱۸ تن دیگر از کارگران مهاجر افغان یافت شده است. این احتمال قویا وجود دارد که ماموران جمهوری اسلامی، کارگران مهاجر را شکنجه کرده و سپس جنازه آن‌ها را به رودخانه هریرود انداخته‌ باشند.

در همین رابطه عبدالغنی نوری، والی منطقۀ گُلران در ولایت هرات، درباره این حادثه به خبرگزاری فرانسه گفته است: بر اساس گفته‌های بازماندگان و آثار به جا مانده بر اجساد قربانیان، کارگران افغان در ابتدا با کابل از سوی مرزبانان ایران مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و سپس با زور اسلحه به داخل رودخانه انداخته شدند.»

روز گذشته رویترز گزارش داده بود که رودخانه جنازه ۱۲ تن از این کارگران را پس داده است. قبل از آن هم جنازه پنج تن از کارگران یافت شده بود. به گزارش روزنامه هشت صبح، محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان شامگاه جمعه در فرمانی یک هیأت ده نفره تحقیق و تفحص را مأمور بررسی این پرونده کرد. ارگ ریاست جمهوری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است ریاست این هیأت را محمد حمید طهماسی، از مقامات بلندپایه افغانستان به عهده دارد. وزارت خارجه ایران ادعا می‌کند که این حادثه در خاک افغانستان اتفاق افتاده است.

دکمه بازگشت به بالا