تازه‌های سیاسی

علی مطهری: وزیر کشور مسئول وقایع آبانماه ۹۸ و کشته شدن هموطنان است

علی مطهری، نماینده مجلس ایران، در نطقی در صحن علنی عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، را مسئول وقایع خونین آبان سال گذشته عنوان کرد و گفت: «من و تعدادی از نمایندگان مجلس درخواست استیضاح وزیر کشور را داشتیم و این موضوع را هم تا آخر پیگیری کردیم، حتی این موضوع از حدنصاب هم نیفتاد». علی مطهری با اشاره به اینکه علی لاریجانی داماد آنهاست و با هم نسبت خانوادگی دارند، اما از عملکرد رییس مجلس در به حاشیه راندن موضوع استیضاح وزیر کشور، انتقاد کرد.

رحمانی فضلی از چهره‌های سیاسی نزدیک به علی لاریجانی‌ در زمان ریاست او بر صداوسیما و همچنین دوره‌ای که لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، معاون او بود.

در جریان افزایش ناگهانی قیمت بنزین شماری از شهروندان ایران در خیابان ها دست به اعتراض زدند اما آیت الله علی خامنه ای از افزایش قیمت حمایت کرد و معترضان را “اشرار” خواند. گفته می‌شود که در جریان سرکوب این اعتراضات، ۱۵۰۰ شهروند ایرانی کشته شدند.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون آمار رسمی کشته ها را اعلام نکرده است. همزمان در این دوره اینترنت سراسری در ایران قطع شد. مقام های دولتی این کار را تصمیم شورای امنیت کشور و آقای رحمانی فضلی خواندند که مطابق قانون ریاست این شورا را بر عهده دارد و تصمیم گیر نهایی در آن است.

دکمه بازگشت به بالا