پزشکی و سلامت

وزیر بهداشت: یک میلیارد یورو صندوق ذخیره ارزی چه شد؟

سعید نمکی، وزیر بهداشت سراغ یک میلیارد یورویی را گرفت که رهبر جمهوری اسلامی به درخواست روحانی برای مقابله با همه‌گیری کرونا اختصاص داده بود. نمکی در توییتر نوشته است: «به لطف خدا و با جان‌فشانی همکارانم درمبارزه با کرونا از قدرتمندترین کشور‌ها جلو افتادیم، اما در مضیقه مالی و در مقایسه با آن‌ها که میلیارد‌ها دلار هزینه کردند، (همکارانم) با حال خراب می‌پرسند حداقل یک میلیارد یورو صندوق (ذخیره ارزی) چه شد؟»

 هجدهم فروردین سرانجام بعد از ۱۱ روز؛ علی خامنه‌ای با درخواست حسن روحانی برای تخصیص یک میلیارد دلار بودجه به مقابله با کرونا از محل صندوق توسعه ملی موافقت کرد. محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در همان روز پی‌نوشت روحانی به نامه دفتر رهبر جمهوری اسلامی را ابلاغ کرد. روحانی نوشته بود: «نیازهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این منبع تأمین و حتی‌الامکان از تولیدات داخلی و با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان اقدام شود. همچنین کمک‌های لازم به صندوق بیمه بیکاری ظرف هفته آینده انجام و جزئیات طرح در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود».

حال؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت، سراغ این یک میلیارد یوروی اختصاص‌یافته از صندوق توسعه ملی به مقابله را با کرونا را گرفته است. گزارش‌های غیررسمی، حاکی‌ست که سپاه به نام مقابله با کرونا به بخش عمده‌ای از این مبلغ، دستبرد زده است.

دکمه بازگشت به بالا