تازه‌های سیاسی

موسوی: پیشنهاد مبادله زندانیان با آمریکا و اروپا را اعلام کرده‌ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بدون اشاره به جزئیات، اعلام کرد که ایران پیشنهاد مبادله زندانیان با اروپا را مطرح کرده و درباره آمریکا نیز این پیشنهاد همچنان روی میز است.

عباس موسوی روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت، در نشست خبری خود گفت که وزارت خارجه، پیگیر آزادی زندانیان ایرانی در اروپا، آمریکا و دیگر کشورها بوده است.آقای موسوی همچنین بدون ذکر نام گفت: «حتی در خصوص برخی افراد، پیشنهاد تبادل داده بودیم که امیدواریم انجام شود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اضافه کرد: «این آمادگی را اعلام کردیم، هم رسما و هم از طریق پیغام‌ها و حتی در خصوص برخی افراد پیشنهاد تبادل داده بودیم که برخی انجام شد».

سخنگوی وزارت خارجه ایران ۲۹ مهر ۹۸ خبر داده بود که جمهوری اسلامی فهرستی را برای مبادله زندانیان با آمریکا به دولت این کشور ارائه کرده است.

در فروردین ماه نیز رولان مارشال، پژوهشگر فرانسوی زندانی در ایران و جلال روح‌الله‌نژاد، مهندس ایرانی، که در فرانسه زندانی بود همزمان آزاد شدند.

ژیائو وانگ، پژوهشگر آمریکایی دانشگاه پرینستون که در ایران به ده سال زندان محکوم شده بود، شنبه ۱۶ آذرماه ۹۸ با مسعود سلیمانی، پژوهشگر ایرانی که در آمریکا در بازداشت بود، با یکدیگر مبادله شدند.

دکمه بازگشت به بالا