جهان

آلمان تمامی فعالیت‌های حزب‌الله لبنان در خاک خود را ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، آلمان تمامی فعالیت‌های گروه حزب‌الله لبنان در خاک خود را ممنوع اعلام کرده و کلیت این گروه مورد حمایت نظام تهران را از این پس به عنوان سازمان تروریستی می‌شناسد.

وزیر کشور آلمان با اعلام این خبر اعلام کرد که بامداد پنج‌شنبه پلیس آلمان در چهار شهر این کشور اقدام با به بازرسی مراکز مذهبی حزب‌الله نموده است.

نیروهای امنیتی معتقدند، حزب‌الله مراکز مذهبی خود را با اهداف سیاسی و تروریستی و حتی به عنوان مراکزی به منظور برنامه‌ریزی برای قاچاق مواد مخدر در اروپا مورد استفاده قرار قرار داده است.

آلمان تاکنون بین بازوی سیاسی این گروه و بازوی نظامی‌اش که در سوریه به همراه رژیم بعثی بشار اسد جنگیده تفاوت قائل می‌شد.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در سفر سال گذشته خود به برلین ابراز امیدواری کرده بود که آلمان نیز همچون بریتانیا فعالیت شاخه سیاسی حزب‌الله را ممنوع کند.

تاکنون علاوه بر اتحادیه عرب، آمریکا، کانادا، بریتانیا، و هلند نیز هر دو شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله را تروریستی دانسته‌اند.

گروه حزب‌الله در لبنان از حامیان اصلی دولت حسن دیاب است که از ماه ژانویه کار خود را آغاز کرده است. در حال حاضر؛ اعتراضات مردمی در لبنان با خواست اصلاحات سیاسی و اقتصادی؛ از جمله: توقف مداخله‌جویی رژیم ایران در آن کشور؛ از طریق گروه حزب الله بالا گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا