ایران

حسن روحانی: پس‌انداز مردم رشد داشته و ثبت‌نام برای بیمه بیکاری متوقف شده است

حسن روحانی، رییس جهمور ایران گفته است که بر اساس گزارش بانک مرکزی «پس‌انداز مردم در بانک‌ها رشد داشته است».

روحانی، روز پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت، در مراسم افتتاح طرح‌های وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام، ادامه داد: «دیروز وزیر کار اعلام کرد روند ثبت‌نام دریافت بیمه بیکاری متوقف شده و حتی برخی از آنها اعلام کردند که از این ثبت‌نام بیمه بیکاری خارج می‌شوند و دنبال شغل‌شان می‌روند.»

این در حالی است که مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه‌شنبه اعلام کرد تاکنون ۷۶٠ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند و ۶۵٠ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شناسایی شدند.

 گزارش تازه مرکز پژوهش‌های مجلس هم در سه سناریو برآورد کرده است که بین دو میلیون و ۸۷۶ هزار نفر تا بیش از شش میلیون و ۴۳۱ هزار نفر از شاغلان به دلیل شیوع ویروس کرونا شغل خود را در ایران از دست خواهند داد.

همچنین در حالی که شیوع ویروس کرونا در برخی از مناطق ایران در حال افزایش است، روحانی مدعی شد، نمودار کلی آمار بیماری کرونا در کشور نزولی‌ست و بیشتر تخت‌های بیمارستانی که به کرونا اختصاص داده شده، خالی است.

او ادامه داد: «آمار و ارقام کشور در مقایسه با کشورهای دیگر، نشان می‌دهد که موفقیت ما قابل ملاحظه بوده است.»

کمیته اپيدمیولوژی ستاد ملی مقابله کرونا در روزهای گذشته تایید کرد که با لغو محدودیت‌ها و اجرای بازگشایی‌ها روند شیوع و ابتلا به کرونا در ۹ استان «صعودی» و در دو استان به آغاز «پیک جدید» منجر شده است.

بارها، آماردهی حسن روحانی از موضوعات مختلف خبرساز شده است. وی در خرداد گذشته با تأکید بر اینکه شرایط مردم نسبت به قبل بهتر شده است، گفته بود: «من هر روز از داخل خودرو قیافه مردم را می‌بینم و نظرسنجی می‌کنم».

دکمه بازگشت به بالا