جهان

پومپئو از اتحادیه اروپا خواست افراد و نهادهای مرتبط با برنامه موشکی ایران را تحریم کند

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا از اتحادیه اروپا خواست تا اشخاص و نهادهای درگیر در پروژه موشکی ایران را هدف تحریم‌های خود قرار دهد.

مایک پومپئو در اظهاراتی بار دیگر به اقدام ایران در ارسال ماهواره نظامی به فضا واکنش نشان داد و تاکید کرد که دولت دونالد ترامپ ادعای مقامات جمهوری اسلامی مبنی بر صلح‌آمیز بودن این پروژه را هرگز باور نکرده است. به گفته او، پرتابگر ماهواره‌ای که ایران از آن استفاده کرده، قابل تبدیل به موشک‌ بالستیک قاره‌پیماست.

وزیر خارجه آمریکا افزود: همه کشورهای صلح‌طلب باید در کنار هم برنامه موشکی بالستیک ایران را رد کنند و مانع از ادامه «این برنامه خطرناک» شوند.

سپاه پاسداران سوم اردیبهشت اعلام کرد یک ماهواره را با موفقیت در مدار زمین قرار داده است.

پرتاب ماهواره نظامی سپاه؛ از سوی آلمان و فرانسه هم محکوم شده است.

اقدامات تنش‌زای نظام تهران، علاوه بر افزایش فشارهای بین‌المللی، ناخرسندی شهروندان ایرانی را نیز در پی داشته است؛ گزارش‌ها از ایران نشان می‌دهد که اقدام سپاه در پرتاب ماهواره، با ادعای این ارگان نظامی مبنی بر تولید دستگاه کرونایاب مقایسه شده و چندان مورد اقبال شهروندان ایرانی قرار نگرفته است.

هرچند خطر فعالیت‌های موشکی ایران مورد توجه قرار گرفته است، اما ژنرال جی ریموند، فرمانده نیروی فضایی آمریکا، ارزش علمی ماهواره نور را به چالش کشیده و آن را به یک «وب‌کم معلق» تشبیه کرده که تصاویر آن ارزش اطلاعاتی ناچیز دارند.

دکمه بازگشت به بالا