اقتصادی

۱۵ میلیون جوجه زنده به گور شدند؛ به زودی مرغ‌ها هم زنده به گور خواهند شد

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران استان تهران خبر داده که ۱۵ میلیون جوجه به‌دلیل نبود مشتری دفن شدند و هزاران مرغ نیز به‌دلیل نبود مشتری دفن خواهند شد.

ناصر نبی‌پور می‌گوید که جوجه یک روزه ۲۴ ساعت پس از خروج از تخم باید خریده شده و به مرغداری منتقل شود و در غیر این صورت باید از بین برود.

به گفته آقای نبی‌پور، مرغ‌های پرورش‌یافته نیز مشتری ندارد و اگر این روند ادامه پیدا کند به زودی مرغداران، مرغ‌هایشان را نیز زنده به گور خواهند کرد.

پس از انتشار فیلمی از زنده به گور کردن جوجه‌های یک‌روزه و به راه افتادن موجی از انتقادات در فضای مجازی، رئيس‌جمهور ایران به وزیر اطلاعات دستور داد که علامان معدوم‌سازی این جوجه‌ها «تحت تعقیب» قرار بگیرند.

محمدرضا صدیق‌پور، دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه به خبرگزاری ایسنا گفته است علت معدوم کردن این جوجه‌ها، کاهش قیمت مرغ زنده و جوجه یک‌روزه در بازار بوده است.

به گفته آقای صدیق‌پور، در دو ماه گذشته به علت بحران کرونا، مصرف مرغ کاهش یافته و وضعیت عرضه و تقاضا در بازار بهم خورده است و تولیدکنندگان برای به تعادل رساندن بازار اقدام به معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا