ایران

سعید نمکی هیاتی را مسئول رسیدگی به رانت‌خواری و سودجویی کرد

سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان ایران از تشکیل هیاتی برای بررسی گزارش‌ها، درباره فساد ساختاری در حوزه بهداشت و درمان خبر داد.
نمکی در واکنش به نامه انتقادی هفته گذشته مقام های پیشین وزارت بهداشت که نسبت به فساد گسترده در ساختار بهداشت و درمان هشدار داده بودند، گفته است، پروانه ها و مجوزهای تولید و واردات در حوزه بهداشت که بر مبنای رانت خواری و با بی عدالتی صادر شده‎اند، بازنگری خواهند شد.

وزیر بهداشت و درمان ایران در نامه ای به محمدرضا شانه ساز معاون غذا و داروی وزارت بهداشت خواسته است هیاتی با حضور رییس دفتر بازرسی و حراست وزارت بهداشت و دو تن از امضا کنندگان نامه تشکیل شود تا به موارد فساد ، رسیدگی شود.

نامه نمکی در حالی منتشر شده که بنا بر سندی که ایران اینترنشنال منتشر کرد، شورای عالی امنیت ملی مصرف ارز برای ساخت و خرید تجهیزات بهداشتی و دارویی و سایر مصارف در ستاد مبارزه با کرونا را از هرگونه نظارت دستگاه قضایی و مجلس، معاف کرده است. بر مبنای این سند، کمیته‌ای در وزارت بهداشت، درباره هزینه کرد بیش از یک میلیارد دلار تصمیم‌گیری می‌کند.

سال گذشته نیز سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران از بازداشت شماری از کارکنان این وزارتخانه به اتهام “فساد مالی، سوءاستفاده از منابع ارز دولتی و واردات داروهای مصرف گذشته خبر داده بود.

دکمه بازگشت به بالا