ایران

روحانی: اماکن مذهبی در ۱۲۷ «منطقه سفید» اعلام شده بازگشایی می‌شود

ایران به سه منطقه «سفید»، «زرد» و «قرمز» تقسیم می‌شود و در مناطق سفید اماکن مذهبی، از جمله اماکن زیارتی و مدارس بازگشایی خواهد شد.

در شرایطی که نگرانی‌ها از افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا پس از بازگشایی بازار و کاهش محدودیت‌های تردد همچنان ادامه دارد، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، یکشنبه هفتم اردیبهشت از تقسیم‌بندی کشور بر اساس آمار مبتلایان به کرونا خبر داد.

همزمان یک مقام ارشد وزارت بهداشت خبر داده اگر به توصیه‌های بهداشتی عمل نشود با موج‌های جدید ابتلا به کرونا مواجه می‌شویم.

به گفته رئیس دولت دوازدهم در این طرح بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان که روزانه اعلام می‌شود، چنانچه در یک منطقه‌ای برای یک هفته «ورودی به بیمارستان  صفر شده و فردی به بیمارستان مراجعه نکرده و فوتی هم نداشته است و بهبود یافتگان نیز افزایش پیدا کرد و این روند در هفته دوم تکرار شد وزارت بهداشت این منطقه را « منطقه سفید » اعلام می‌کند».

روحانی گفت: در مناطق سفید مساجد و اماکن زیارتی و مذهبی اجازه فعالیت خواهند داشت، نمازجمعه هم بر اساس «پروتکل‌های بهداشتی» برگزار می‌شود.

به گفته او وزارت بهداشت وضعیت ۱۲۷ منطقه را «سفید» اعلام کرده و در روزهای آینده به صورت رسمی این موضوع ابلاغ می‌شود تا از نیمه اردیبهشت یا نیمه رمضان اماکن مذهبی بازگشایی شود.

ستاد ملی مقابله با کرونا پیش از این اعلام کرده بود کلیه اماکن زیارتی و مذهبی حداقل تا نیمه اردیبهشت بازگشایی نخواهد شد.  برخی چهره‌های مذهبی به این تصمیم اعتراض کرده و خواستار بازگشایی زودتر اماکن مذهبی در ماه رمضان شده بودند.

دکمه بازگشت به بالا