تازه‌های سیاسی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: آمریکا با کاهش تحریم‌ها و وام صندوق بین‌المللی پول به ایران مخالفت کرد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد که آمریکا با کاهش تحریم‌های ایران و همچنین اعطای وام از سوی صندوق بین‌المللی پول به این کشور مخالفت کرده است.

بورل، پس از ویدیوکنفرانسی با حضور وزرای خارجه اتحادیه اروپا، در ویدیوکنفرانسی دیگر با خبرنگاران، ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت که اتحادیه در ابتدا از کاهش تحریم‌ها و در مرحله بعد از درخواست ایران از صندوق بین‌المللی پول برای کمک مالی حمایت کرده که با مخالفت آمریکا مواجه شده است. او از این بابت، همچنین ابراز تأسف کرد.

ایران به بهانه مقابله با کرونا از صندق بین‌المللی پول درخواست وام کرده بود. برایان هوک، مسئول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، موضع‌گیری اخیر مقام‌های نظام تهران درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا در مبارزه با شیوع کرونا در ایران را رد کرده بود.

او اوایل فروردین گفته بود: «بیشتر درآمدی که رژیم از فروش نفت و سایر محصولات به دست می‌آورد، صرف تامین مالی میلیاردها دلار برای تروریسم در جنگ‌های خارجی می‌‌‌‌شود. تصور کنید اگر فقط ۱۰ درصد از ۱۶ میلیارد دلاری که جمهوری اسلامی از سال ۲۰۱۲ صرف کرده، صرف یک نظام درمانی بهتر می‌شد، مردم ایران اکنون وضع بهتری داشتند.»

مقام‌های رژیم تهران با شیوع کرونا در ایران، علاوه بر درخواست وام از صندوق بین‌المللی پول، درخواست‌های خود را برای رفع تحریم‌های آمریکا افزایش دادند.

دکمه بازگشت به بالا