حقوق بشر

برادر علی یونسی: ماموران سپاه پیشانی علی را هنگام بازداشت شکافتند

هم‌زمان با گذشت ۱۲ روز از بازداشت و ادامه بی‌خبری از وضعیت علی یونسی و امیرحسین مرادی،‌ دو دانشجوی المپیادی و نخبه دانشگاه صنعتی شریف، برادر یونسی جزییاتی از ضرب و شتم او هنگام دستگیری را در توییترش منتشر کرد.

رضا یونسی،‌ برادر این دانشجوی بازداشت‌شده،‌ روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه در توییتر نوشت که هنگام بازداشت علی ۱۲ مامور لباس شخصی اطلاعات سپاه پاسداران با حضور در منزل و ضرب و شتم، علاوه بر مجروح کردن او از ناحیه پیشانی اقدام به ضبط وسایل شخصی این دانشجو کرده‌اند.

رضا یونسی در ادامه نوشته ماموران امنیتی شامگاه جمعه ۲۲ فروردین‌ماه برای بازداشت علی مراجعه کرده و علاوه بر آن پدر و مادر او را نیز، با وجود ضعف سلامتی، به همراه خودرو،‌ موبایل‌ها و کامپیوترها با خود برده‌اند.

به گفته او،‌ پدر و مادر این دانشجوی صنعتی شریف بعد از پنج ساعت آزاد شدند، اما هنوز هیچ خبری از وضعیت خود او در دست نیست.

یونسی درباره کارنامه علمی برادرش نوشته که او در مقطع دبیرستان، در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶، مدال نقره و طلای المپیاد نجوم کشور را به دست آورد. علاوه بر این، یونسی در سال‌ چهارم دبیرستان همراه با تیم ایران مدال طلای مسابقات جهانی المپیاد نجوم سال ۲۰۱۸ چین را به دست آورده است.

دکمه بازگشت به بالا