تازه های اجتماعی

قیمت قبر در قم به ۵۰ میلیون تومان رسید

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اعلام کرده: «قبرفروشی در سطح شهر قم تبدیل به بورس‌بازی شده و قبرهای داخل شهری تا ۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و تبدیل به بازاری برای برخی نهادهای متولی شده‌ است.»

محسن بهشتی چهارشنبه ۳ اردیبهشت در جلسه کارگروه زیربنایی قم که در استانداری شهر برگزار شد اعلام نمود، احداث قبرستان‌های جدیدی در شمال و جنوب قم در دستور کار استانداری قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در ادامه سخنانش یادآور شد که به دلیل فوت افراد بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جدید در قم، بهشت معصومه رونق پیدا کرده است.: «کرونا سبب شد تا بی‌رغبتی بسیاری از خانواده‌های قمی که تا قبل از آن تمایلی به دفن متوفیان در بهشت معصومه نداشتند از بین برود و نسبت به این آرامستان تعلق‌ خاطر پیدا کرده‌اند.»

شهر مذهبی قم نخستین کانون همه‌گیری ویروس کرونا در ایران بود. از تعداد دقیق جانباختگان کرونا در این شهر اطلاعی در دست نیست.

پیش ازین روزنامه «واشنگتن‌پست» نوشته بود به شواهدی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد در گورستان‌های نزدیک قم، گودال‌هایی به وسعت یک زمین فوتبال برای دفن مخفیانه جان‌باختگان ویروس کرونا حفاری و آماده شده بود.

دکمه بازگشت به بالا