جهان

با بالا گرفتن تنش‌ها، دو ناو جنگی آمریکا وارد دریای جنوبی چین شدند

با تشدید تنش‌های استراتژیک بین ایالات متحده و چین خبر رسیده که آمریکا دو ناو جنگی خود را وارد آب‌های مورد مناقشه در دریای جنوبی چین کرده است.

این ناوها پس از آن وارد این منطقه شده‌اند که کشتی‌های چینی طی چند روز اخیر دست به تعقیب یک کشتی اکتشاف نفت دولتی مالزی زدند که در این منطقه فعالیت داشته است.

منابع آگاه به روزنامه نیویورک تایمز گفته‌اند که چین قصد دارد با استفاده از وضعیت جهانی بحران کرونا و درگیری‌های ایالات متحده با این قضیه به فشار بر همسایگانش بیفزاید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی آمریکا خبر می‌دهد که دو ناو جنگی به نام‌های «یواس‌اس آمریکا» و «بانکر هیل» هم‌اینک وارد آب‌های ساحلی مالزی در دریای جنوبی چین شده‌اند و یک ناوچه جنگی استرالیایی به نام «پاراماتا» نیز به آنها پیوسته است.

در این منطقه دریایی که علاوه بر چین، مالزی و ویتنام نیز بر آن ادعای مالکیت دارند اخیراً یک کشتی اکتشاف نفت چین هم فعالیت داشته است.

چین بیشتر مناطق این دریا را از آن خود می‌داند و ایالات متحده پکن را متهم کرده است که از مشغولیت کشورهای منطقه با چالش ویروس کرونا سوءاستفاده کرده و به تقویت حضور خود در مناطق مورد مناقشه روی آورده است.

اوایل ماه جاری میلادی، ویتنامی‌ها یک ناو گشتی چینی را متهم کردند که عمداً با یک قایق ماهیگیری ویتنامی در حال غرق اصابت کرده و به آن ضربه زده است.

دکمه بازگشت به بالا