تازه‌های سیاسی

ادعای تازه سپاه: نخستین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین

سپاه پاسداران با انتشار طلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرد که با موفقیت، نخستین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین قرار گرفت. پیش از این وزارت ارتباطات تلاش کرده بود دو ماهواره را در مدار زمین قرار دهد. هر دو ماهواره اما ناکام ماندند.

به گزارش سپاه نیوز، نیروی هوافضای سپاه پاسداران ادعا کرده اند که نخستین ماهواره جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته است.

 در گزارش سپاه نیوز اینگونه ذکر شده است: «ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز، چهارشنبه ۳ اردیبهشت، از ماهواره‌برِ دو مرحله‌ایِ قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.»

حسین سلامی فرمانده کل سپاه در اینباره گفته است: امروز ما می توانیم جهان را از فضا رویت کنیم و این به معنای گسترش اطلاعات راهبردی نیروی دفاعی قدرتمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

کویر مرکزی ایران مکانی است که اسرائیل ادعا می‌کند ایران در آن مکان در سال‌های دهه ۱۹۹۰ در چارچوب پروژه موسوم به «۱۱۰» در صدد انجام آزمایش‌های هسته‌ای در زیر زمین بوده و یکی از سه مکان مورد مناقشه میان جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای راستی‌آزمایی ادعای اسرائیل است.

دکمه بازگشت به بالا