تازه های اجتماعی

اخراج ۲۵ کارگر در ایران به بهانه مفقود شدن یک دستگاه لپ‌تاپ

داوود میرزایی، دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفته است: ۲۵ کارگر در یکی از شرکت‌های شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه به بهانه مفقود شدن یک دستگاه لپ تاپ در این واحد تولیدی و صنعتی از کار اخراج شده‌اند.

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه، “کارگران اخراجی شرکت پارلو در مراجعه به خانه کارگر مدعی شدند که کارفرمای این واحد تولیدی با طرح ادعاهای واهی و پوچ دست به اخراج دسته‌جمعی کارگران زده است.

بر پایه‌ی این گزارش؛ اخراج یک‌باره‌ی ۲۵ کارگر این شرکت، به بهانه مفقود شدن یک دستگاه لپ تاپ در فضای کارخانه بوده است که گفته شده برای کنترل و پایش کارگران و محیط کاری مورد استفاده قرار می گرفته است.

در ارتباط با اخبار مربوط به کارگران در ایران، خبرگزاری هرانا گزارش کرده که روز دوشنبه ۱ اردیبهشت ماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، یک کارگر در تهران، حین گودبرداری بر اثر ریزش چاه در زیر خاک مدفون شده و جان خود را از دست داد. علاوه بر تنگناهای معیشتی کارگران در ایران و عدم برخورداری از امنیت شغلی، فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، از جمله مشکلات جامعه‌ی کارگری در این کشور است. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی‌ست.

دکمه بازگشت به بالا