پزشکی و سلامت

سازمان جهانی بهداشت: بدترین‌ شرایط همه‌گیری کرونا در پیش است

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت در جمع خبرنگاران در ژنو هشدار داد که بدترین وضعیت همه‌گیری جهانی ویروس کرونا در پیش است. برخی کشورهای اروپایی و همینطور ایران که مهم‌ترین کانون همه‌گیری در خاورمیانه است، اقدامات قرنطینه را برای بازگشایی کسب و کارها محدود کرده‌اند. آدهانوم با اشاره به آنفولانزای ۱۹۱۸ که جان ۱۰۰ میلیون نفر را گرفت گفت: «ما اکنون فناوری داریم، می‌توانیم از آن فاجعه جلوگیری کنیم و می‌توان از بروز چنین بحرانی جلوگیری کرد».

رئیس سازمان جهانی بهداشت با تأکید بر اینکه «به ما اعتماد کنید»، اضافه کرد: «بدترین وضعیت هنوز در پیش روی ماست. بیایید از این فاجعه جلوگیری کنیم. این ویروسی است که بسیاری از مردم هنوز آن را درک نمی‌کنند.»

تا صبح سه‌شنبه ۲۱ آوریل / ۲ اردیبهشت در سراسر جهان نزدیک به دو میلیون و ۵۰۰ هزار ابتلای قطعی به کووید ۱۹ شناسایی شده است. بیش از ۱۷۰ هزار نفر هم تاکنون جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

ایران که بزرگترین کانون همه‌گیری کرونا در خاورمیانه است، محدویتهای تردد بین استانها برداشته شده و در تهران، اصناف غیرضروری کار خود را از سر گرفته‌اند. عدم حمایتهای معیشتی دولت از شهروندان، عامل اصلی شتاب در بازگشایی کسب و کارها عنوان شده است.

دکمه بازگشت به بالا