تازه های اجتماعی

دغدغه ۶.۸ میلیون خانوار مستأجر: چطور اجاره‌بها بپردازند

در برخی از کشورها، در دوران کرونا که فعالیت‌های اقتصادی متوقف شده است، دولت‌ها برای مستأجران در پرداخت اجاره‌بها تسهیلاتی قائل شده‌اند؛ اما در ایران تحت رهبری علی خامنه‌ای، از این تسهیلات خبری نیست و اقشار کم‌درآمد در این دوران زیر فشار بیشتری قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزارشی از مشکلات مستأجران در پرداخت اجاره‌ خود در دوران کرونا منتشر کرده که بر اساس آن دغدغه ۶.۸ میلیون خانوار ایرانی این است که در پی شیوع کرونا چطور باید اجاره‌بها بپردازند.

در گزارش ایلنا آمده است که بسیاری از خانواده‌ها در ایام شیوع کرونا توان پرداخت اجاره‌خانه را ندارند؛ اما دولت در چنین شرایطی راهکارهایی برای برداشتن فشار مسکن از دوش کارگران ارائه نداده است.

بنا به این گزارش، «دو دهه گذشته مسکن بخش بزرگی از سبد خانوار را به خود اختصاص داده است. کارگران توان خرید مسکن را از دست دادند و خانه و زندگی‌شان به حاشیه شهرها رانده شد. این جمعیت در ایام شیوع کرونا علاوه بر مشکل در تهیه خوراک و پوشاک با بحران در پرداخت اجاره‌بها نیز روبه‌رو هستند. به‌ویژه که جمعیت اجاره‌نشین در دو دهه گذشته به شدت افزایش یافته است.»

دکمه بازگشت به بالا