تازه‌های سیاسی

تنش ایران و آمریکا با گشت‌زنی دریایی نیروهای سپاه

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری امروز خود درباره تازه‌ترین تنش نظامی میان ایران و آمریکا گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم نیروهای آمریکایی مانع گشت‌زنی قانونی و عادی نیروهای ما در منطقه شده بودند و این باعث شد که نیروهای ما واکنش نشان دهند و هشدارهای لازم را بدهند.

هفته گذشته ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام نمود که در روز ۲۷ فروردین یازده قایق نیروی دریایی سپاه چند بار به ناو لوئیس بی پولر، ناوشکن پال هِمیلتون و چند ناوچه دیگر نزدیک شده‌اند و با انجام مانورهای “خطرناک” با سرعت زیاد از جلو و عقب کشتی‌های آمریکایی عبور کرده اند.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا دراینباره تاکید کرد: عملکرد خطرناک و بی احتیاطی نیروی دریایی سپاه خطر محاسبه اشتباه و تصادف را افزایش داد و چنین رفتاری مطابق با کنوانسیون مقررات بین المللی برای جلوگیری در دریا نیست.

در این بیانیه همچنین اخطار داده شد که فرماندهان ما دفاع از خود را یک حق ذاتی می‌دانند.

سپاه پاسداران ایران هم در واکنش به این بیانیه، روایت طرف آمریکایی را “هالیوودی” خواند و اعلام کرد: “تکرار رفتارهای غیرحرفه‌ای نیروی دریایی تروریست آمریکا در خلیج فارس” در هفته‌های اخیر، باعث تهدید امنیت و آرامش منطقه شده است.

دکمه بازگشت به بالا