تازه‌های سیاسی

ترامپ: ایران منتظر پیروزی جو بایدن است تا آمریکا را تصاحب کند

ترامپ با وخیم دانستن وضعیت کرونا در ایران اعلام آمادگی کرد که به ایران در مبارزه با کرونا کمک کند. او گفت ایران منتظر پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در ریاست جمهوری آمریکاست تا آمریکا را تصاحب کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز گفت مایل است در صورت درخواست ایران در مبارزه با شیوع ویروس کرونا به این کشور امدادرسانی کند.

ترامپ در ادامه اظهارات خود در کاخ سفید تاکید کرد که رهبران جمهوری اسلامی ایران؛ اما انتظار پیروزی جوبایدن، نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ را دارند. او گفت اگر جو بایدن پیروز شود ایران، چین، ژاپن، کانادا و مکزیک، آمریکا را تصاحب خواهند کرد.

ترامپ در ادامه صحبت های خود اظهارات پیشین خود را باری دیگر تکرار کرد و گفت حدس می زند که جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در دولت اوباما نمی خواهد که آن‌ها الآن توافق کنند و ایرانی‌ها احتمالا تصور می‌کنند که می‌توانند صبر کنند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در توئیتر در پاسخ به پیشنهاد کمک آمریکا به مردم ایران مدعی شد: ایران تا چند وقت دیگر دستگاه تنفس مصنوعی صادر خواهد کرد. تنها کاری که شما باید بکنید این است دست از دخالت در امور ملت‌ من بردارید.

این پاسخ ظریف که تعدادی از خبرگزاری‌ها آنرا به ” در امور کشور من دخالت نکن” ترجمه کرده اند با واکنش‌های بسیاری از طرف کاربران فضای مجازی مواجه شده، کاربران ایرانی نوشته اند که کشور و ملت تو سوریه، لبنان، یمن وعراق است نه ایران.

و تعدادی دیگر نوشته اند جمهوری اسلامی نیز دخالت در امور دیگر کشورهای را متوقف کند.

دکمه بازگشت به بالا