پزشکی و سلامت

رئیس شورای شهر تهران: آمار ابتلا به کرونا بسیار بیشتر از عدد رسمی است

رئيس شورای شهر تهران می‌گوید بر اساس برآورد مرکز پژوهش‌های مجلس و «نظرات متخصصان»، آمار ابتلا به کرونا در ایران «بسیار بیشتر از عدد اعلام شده رسمی است».

او که روز یک‌شنبه ۳۱ فروردین در جلسه علنی شورای شهر تهران سخن می‌گفت، تاکید کرد که این اختلاف «به صورت کلی مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارد».

محسن هاشمی علت تفاوت آمارهای رسمی با آمار واقعی را «تأخیر در اعلام ورود کرونا به کشور و عدم محاسبه قربانیان قبل از آن، عدم وجود امکان تست کافی در کشور و عنوان کردن نام سایر بیماری‌ها نظیر اختلال تنفسی و شبه کرونا به عنوان کرونا» دانسته است.

رئيس شورای شهر تهران همچنین خواسته است آمار استان یا شهر تهران «به صورت جداگانه» اعلام شود.

روز سه‌شنبه، ۲۷ فروردین علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، گفته بود: «این که چندین برابر آمار اعلام‌شده مرگ داریم، قطعاً درست است.»

با این حال او به آمار خاصی در این زمینه اشاره نکرد. پیش از این مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با انتشار گزارشی اعلام کرد که آمار واقعی تعداد افراد جان‌باخته حدود دو برابر و آمار مبتلایان بین ۸ تا ۱۰ برابر آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.

آقای هاشمی همچنین،  امروز در تشریح نتایج جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضای شورای شهر تهران با حضور شهردار تهران و معاونان او برگزار شد، گفت: اگر تمام اصناف در پایتخت بازگشایی شوند تعداد سفر‌ها با مترو از ۴۰۰ هزار سفر امروز به دو میلیون سفر افزایش پیدا می کند و دیگر خبری از رعایت فاصله گذاری اجتماعی نخواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا