تازه‌های سیاسی

ترامپ: رفتار جمهوری اسلامی تغییر کرده و به دنبال مذاکره هست

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید، به دلیل فشارهایی که دولت او بر ایران وارد کرده، جمهوری اسلامی رفتار خود را تغییر داده و به دنبال رسیدن به توافق است.

دونالد ترامپ افزود، آمریکا آماده ارسال تجهیزات پزشکی به ایران در مبارزه با کروناست.

آقای ترامپ یکشنبه ۳۱ فروردین که در کنفرانس خبری در کاخ سفید صحبت می‌کرد گفت، وقتی به عنوان رئیس‌جمهور وارد کاخ سفید شدم ایران “مرکز تروریسم” بود و به او گفتند که این کشور “در ۱۸ نقطه، از جمله یمن، سوریه و عراق درگیری بزرگ” ایجاد کرده است.

به گفته ترامپ، زمانی که او روی کار آمد ایران داشت “بر تمامی خاور میانه مسلط می‌شد. اما الان تنها برای بقا تلاش می‌کند.”

او به تصمیم دولت خود در خروج از توافق هسته‌ای با ایران که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۱۵ بسته شده بود اشاره کرد و گفت: «من قرارداد وحشتناک هسته‌ای ایران را متوقف کردم و حالا ایرانی‌ها می‌خواهند مذاکره کنند.»

ترامپ ادامه داد، ایران خواستار مذاکره بود تا این که جان کری “قانون لوگان را نقض کرد. او با ایران توافقی را انجام داده بود و نمی‌خواست توافق دیگری حاصل شود.”

او پیش‌تر نیز جان کری، وزیر خارجه دولت باراک اوباما را به نقض قانون لوگان متهم کرده بود. طبق قانون لوگان، شهروندان آمریکایی که به‌طور رسمی مجاز به مذاکره نیستند از مذاکره با کشورهای خارجی که با آمریکا اختلاف دارند منع می‌‌‌شوند.

دونالد ترامپ در این کنفرانس خبری همچنین به آمار غیرواقعی قربانیان کرونا در ایران اشاره کرد و گفت، می‌داند این کشور درگیر مبارزه با کروناست و آمریکا حاضر است به ‌‌‌‌آن‌ها در مقابله با کرونا کمک کند.

او ادامه داد در صورتی که ایران تقاضای دستگاه تنفس مصنوعی کند آمریکا می‌تواند آن را در اختیارشان بگذارد.

دکمه بازگشت به بالا