جهان

انتقاد شدید خبرگزاری روسی نزدیک به «پوتین» از عملکرد دولت سوریه در مبارزه با فساد

آژانش خبری «فدرالی» روسیه طی گزارشی با انتقاد شدید از «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه، او را فردی ضعیف و ناتوان در اداره کشور خواند.

این خبرگزاری که متعلق به «یوگنی پریگوژین»، میلیاردر روس نزدیک به «ولادیمیر پوتین است در این گزارش تأکید کرده که فساد گسترده در حکومت سوریه همکاری های مسکو و دمشق را با مشکل مواجه می کند.

در این گزارش با اشاره به تصمیم حکومت سوریه در افزایش قطع برق به علت از کار افتادن چاه های گاز حیان و الشاعر در شهر سخنه، به نقل از منابع آگاه سوریه ای تأکید کرد که این اظهارات حکومت سوریه دروغ است.

در این گزارش، علت افزایش مالیات گمرکی و وضعیت نابسامان اقتصادی در سوریه را فساد شدید در دولت «عماد خمیس»، نخست وزیر سوریه دانست و افزود که بشار اسد کنترل چندانی بر اوضاع کشور ندارد و بسیاری مقامات بلندپایه مشغول سرقت درآمدهای نفتی و گازی کشور هستند.

این گزارش همچنین از دولت سوریه بابت فروش نفت به ترکیه علی رغم قطع کامل روابط دیپلماتیک میان دو کشور انتقاد کرده و افزوده است که فقط بخش کوچکی از نفتی که ایران از باب کمک به سوریه با تسهیلات بسیار به اسد می فروشد به دست مصرف کننده می رسد و بقیه آن به شرکت های تابع نجم الدین بلال، پسر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، فروخته می شود.

این گزارش می افزاید که این وضعیت فساد در حدی است که روسیه کاری برای اصلاح آن نمی تواند انجام دهد، اما «به نظر نمی آید برای مقامات سوریه که همچنان در منتقل کردن پول های نفت به حساب هایشان در بانک های غرب هستند» اهمیتی داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا