تازه‌های سیاسی

با کارشکنی های قوه قضاییه؛ ویروس کرونا همچنان جان زندانیان را تهدید می‌کند

عذرا بازرگان، مادر نرگس محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر و زندانی سیاسی محبوس در زندان زنجان، در چهارمین نامه خود به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ضمن اعتراض شدید نسبت به وضعیت نامطلوب این زندانی سیاسی نوشته است: هر اتفاقی که برای دخترش بیفتد، قطعا عمدی‌ست و مسئولیت آن نه بر عهده‌ زندانیان پرخطر در زندان زنجان، که بر عهده‌ مسئولان است.

نزدیک به دو ماه پس از تأیید رسمی شیوع ویروس کرونا در ایران، مقامات قضایی بدون اتخاذ تمهیدات بهداشتی لازم در زندان‌ها، همچنان از اعزام به مرخصی بخش زیادی از زندانیان از جمله صدها زندانی عقیدتی و سیاسی و افراد در بازداشت موقت جلوگیری می‌کنند.

مادر نرگس محمدی در ادامه نامه خود وضعیت بد سلامت روانی زندانیان عادی محبوس در زندان زنجان را مد نظر قرار داده و به نقل از نرگس محمدی نوشته است که در شرایط سخت حاکم بر زندان‌های عادی، اضافه شدن شرایط پر اضطراب و قرنطینه کرونایی، آستانه تحمل و آسیب‌پذیری زندانیان را بسیار پایین آورده و رفتارهای پرخطر افزایش یافته است.

گزارش‌های منتشرشده درباره وضعیت بد سلامت زندانیان در حالی‌ست که غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه به‌تازگی ادعا کرده که اقدامات انجام‌شده در زندان‌های ایران برای پیشگیری از کرونا، در کشور‌های مختلف دنیا اصلا شبیه و نظیر ندارد.

دکمه بازگشت به بالا