پزشکی و سلامت

سخنگوی دانشگاه گیلان: کرونا در گیلان آتش زیر خاکستر است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت که کرونا آتش زیر خاکستر  است و کنترل و مهار کرونا به معنی پایان آن نیست و این ویروس در بستر جامعه وجود دارد و موج دوم می‌تواند بازگردد.

محمدرضا نقی پور با بیان اینکه زنجیره انتقال ویروس کرونا کماکان در سطح استان گیلان فعال است، افزود: هم اکنون تعداد زیادی از مردم گیلان درگیر کرونا هستند و «باید نسبت به این اپیدمی احساس نگرانی شدید کنیم». وی در عین حال؛ نسبت به برخی از رفتارها در جامعه ابراز تأسف و نگرانی کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، کنترل موج افسارگسیخته کرونا در این استان را حاصل فداکاری کادر درمانی و همکاری مردم دانست و تاکید کرد که نباید فراموش کنیم که دستاورد مهار اپیدمی خیلی ارزان ایجاد نشده و زحمت فراوانی کشیده شده است و باید از آن حفاظت کنیم.

او همچنین از مردم خواست نسبت به کرونا دچار کاهش حساسیت نشوند و تاکید کرد که این ویروس در بستر جامعه وجود دارد و ماندن در خانه همچنان بهترین راهکار برای جلوگیری از ابتلا به کروناست.

نقی‌پور با بیان اینکه کلیه توصیه های وزارت بهداشت همچون رعایت اصول حفاظت فردی، فاصله گذاری اجتماعی، قرنطینه خانگی و پرهیز از حضور غیر ضروری در تجمعات برقرار است، گفت که نباید به سمت دوباره شعله ور شدن کرونا برویم.

از سوی دیگر بی‌توجهی دولت و دیگر ارکان حکومتی به مسایل معیشتی مردم، نگرانی‌ها از بازگشایی کسب و کارها و خروج مردم از منازل را افرایش داده است.

دکمه بازگشت به بالا