تازه های اجتماعی

سخنگوی قوه قضاییه: بهداشت زندان‌های ایران بهتر از دیگر کشورها است

غلامحسین اسماعیلی،‌ سخنگوی قوه قضاییه ایران،‌ در واکنش به نگرانی‌های داخلی و بین‌المللی درباره امکان ابتلای زندانیان به بیماری کرونا گفت: «اهتمام کشورهای مدعی حقوق بشر به بهداشت زندانیان به اندازه ایران نیست.»

اسماعیلی روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین‌ماه طی یک نشست خبری درباره بهداشت زندانیان گفت: «میزان آلودگی به ویروس و تعداد مبتلایان و جان‌باختگان در بسیاری از کشور‌ها به مراتب بیش از کشور ماست؛ تعداد زندانیان آن‌ها هم بیشتر است ولی اهتمام آن‌ها به بهداشت زندانیان به اندازه ما نیست.»

او اقدامات انجام‌شده در خصوص جلوگیری از ابتلای زندانیان به کرونا را «بی‌نظیر»‌ خواند.

پیشتر در هشت زندان ایران،‌ زندانیان نسبت به عدم موافقت با مرخصی در پی شیوع کرونا و کمبود امکانات بهداشتی در زندان دست به اعتراض زده بودند.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به فرار ۷۴ نفر از زندانیان در جریان اعتراض و ناآرامی زندان سقز، از شناسایی و بازداشت زندانیان فراری خبر داد. به گفته‌ او،‌ هشت نفر از این زندانیان هنوز در بیرون از زندان به سر می‌برند.

این مقام قوه قضائیه، ماجرای زندان سقز را «یک حادثه و استثنا» معرفی کرد و بدون اشاره به جزئیات خبر داد که در شیراز نیز زندانیان قصد فرار داشته‌، اما موفق نشده‌اند.

پیش از ناآرامی در زندان سقز، گزارش‌هایی از شورش در چند زندان‌ دیگر از جمله تبریز، الیگودرز، اهواز و فشافویه در اعتراض به شیوع ویروس کرونا در این زندان‌ها منتشر شده بود.

دکمه بازگشت به بالا