ایران

۱۹۰۰۰ تومان پاداش پرستاران ایرانی در شرایط ۲ ماه کارسخت است

اتحاد بازنشستگان با انتشار فیش حقوقی پرستاران اورژانس اعلام کرد که دولت فقط ۱۹ هزار تومان به عنوان پاداش برای دو ماه کار سخت بر بالین بیماران مبتلا به کُوید ۱۹ به پرستاران پرداخت کرده است.

محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اسفند سال گذشته با آغاز همه‌گیری بیماری کرونا در قم، تهران و گیلان به دستور حسن روحانی فقط مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای جبران خدمات کادر درمانی، پرستاران و پرسنل حوزه سلامت در مبارزه با کرونا اختصاص داد.

گفتنی است اگر این ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه‌ی جبران خدمات کادر درمانی، پرستاران و پرسنل حوزه سلامت در مبارزه با کرونا را در کادر درمان، شامل پزشکان و پرستارانی که در این مدت در بخش‌های اختصاصی بیماری‌های عفونی کار می‌کردند، سرشکن کنیم احتمالاً به مبلغی بیش از ۱۹ هزار تومان برای دو ماه کار نخواهیم رسید.

علی خامنه‌‌ای، رهبر جمهوری اسلامی اواسط اسفند ماه با آغاز همه‌گیری کرونا در پیام ویدیویی کوتاهی در مورد دست‌اندرکاران پزشکی کشور گفته بود زحمات آنان «بسیار با ارزش است و جایگاه جامعه پزشکی و پرستاری را در جامعه بالا می‌برد» و «اجر و ثواب الهی» را به دنبال خواهد داشت. خامنه‌ای سپس با گذشت بیش از ۱۱ روز انتظار با درخواست روحانی برای تخصیص یک میلیارد یورو جهت مقابله با کرونا از صندوق توسعه ملی موافقت کرد. دولت اما اعلام نموده است که ۱۰ میلیارد دلار ازین بودجه را به حمایت از کسب و کارهایی که چهل درصد از اقتصاد ایران را شامل می‌شود اختصاص خواهد داد. بنابراین سهم پرستاران و پزشکان در این میان همان اجر الهی همراه با ۱۹ هزار تومان پاداش برای دو ماه کار است.

دکمه بازگشت به بالا