ایران

مدیرمسئول روزنامه «جمهوری اسلامی»: پول‌های ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان را خرج کرونا کنید

مدیرمسئول روزنامه «جمهوری اسلامی» با اشاره به اینکه نهادهای پولداری مانند ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی تاکنون کمک چندانی به مردم نکرده‌اند خواستار کمک مالی این نهادها به اقتصاد آسیب‌دیده ایران از کرونا شد.

مسیح مهاجری در سرمقاله روز یکشنبه ۲۴ فروردین این روزنامه نوشت: اموال این نهادها «متعلق به مردم هستند و دقیقاً در چنین موقعیت‌هایی باید از آنها برای حل مشکل مردم استفاده شود» اما کمک‌هایی که تاکنون مثلا به کولبرها و حاشیه‌نشینان کرده‌اند «در برابر تمکن مالی این مراکز بسیار ناچیز هستند و اصولاً به حساب نمی‌آیند».

آقای مهاجری که از سال ۱۳۶۰ تاکنون مدیرمسئولی روزنامه «جمهوری اسلامی» را برعهده دارد در ادامه سرمقاله‌اش نوشته است: سخنان مسئولان این نهادها نشان می‌دهد که «یا از ابعاد گسترده ضربه‌ای که در این شرایط به مردم وارد شده اطلاع درستی ندارند»، یا نمی‌خواهند پول‌های در اختیارشان را خرج مردم کنند.

چند بنیاد و نهاد زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی حجم زیادی از اقتصاد ایران را در دست دارند اما بنابر گزارش‌ها، تنها هشت هزارم درصد از مالیات کل کشور را می‌پردازند.

لازم به اشاره است که، «ستاد اجرایی فرمان امام» که زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی است دست کم «بالغ بر ۹۵ میلیارد دلار» دارایی دارد.

دکمه بازگشت به بالا