جهان

پیام رئیس‌جمهوری آلمان: دنیا پس از این دنیای دیگری خواهد بود

فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهوری آلمان در پیامی تلویزیونی به مناسبت عید مسیحیان، با توجه به پاندمی کرونا، از شهروندان کشورش خواست تا بردباری، نظم و همبستگی پیشه کنند. او گفت دنیای پس از این بیماری، دنیای دیگری خواهد بود.

رئیس‌جمهوری آلمان با تأکید بر اینکه “ما بر سر دوراهی قرار گرفته‌ایم” خطاب به شهروندان آلمان گفت: در وضعیت‌های بحرانی دو مسیر برابر ما قرار می‌گیرد: یا هر کس به تنهایی با کنار زدن دیگری گلیم خود را از آب بیرون می‌کشد یا با اتکا به حس تازه‌ی ایجادشده برای دیگری و جامعه تلاش می‌کند.

رئیس‌جمهوری آلمان، در سرتاسر پیام خود از ضرورت همبستگی میان شهروندان کشورش و جهان سخن گفت. این پیام که در مقر ریاست‌جمهوری در کاخ بلوو در برلین ضبط شده است، در شامگاه شنبه ۱۱ آوریل از تلویزیون سراسری آلمان پخش شد.

اشتاین‌مایر در پیام خود افزود، اینکه چه زمانی محدودیت‌های ناشی از بیماری کووید۱۹ برطرف خواهند شد، تنها وابسته به تصمیم سیاستمداران و کارشناسان نیست، «بلکه این دست همه ماست».و او از پاندمی به عنوان “آزمون انسانیت ما” نام برد.

اشتاین‌مایر افزود:  دمکراسی پویا و زنده به همراه شهروندان مسئول که به یکدیگر اعتماد دارند و به واقعیت و برهان‌ها  گردن می‌گذارند و از خود خردمندی و عقلانیت نشان می‌دهند تنها اقدام درست است.

دکمه بازگشت به بالا