تازه‌های سیاسی

۱۶ تشکل صنفی فرهنگیان خواستار مرخصی محمد حبیبی و سایر زندانیان سیاسی شدند

۱۶ تشکل صنفی معلمان در سراسر ایران با ارسال نامه‌ای سرگشاده‌ به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه از او خواستند، یا محمد حبیبی را آزاد کند و یا او را به مرخصی اعزام نماید.

طی هفته های گذشته، با وجود صدور بخش‌نامه‌هایی برای اعزام برخی از زندانیان به مرخصی و ادعای مقامات قضائی در خصوص مرخصی دادن به نزدیک به ۱۰۰ هزار زندانی؛ اما صدها زندانی سیاسی و عقیدتی همچنان از استفاده از حق مرخصی خود محروم مانده‌اند.

فعالان صنفی حاضر در ۱۶ تشکل صنفی معلمان در نقاط مختلف ایران اما با اشاره به ناکافی بودن اقدامات قوه قضائیه برای اعزام به مرخصی زندانیان سیاسی در شرایط شیوع کرونا در زندان‌ها، خواستار اعزام به مرخصی هرچه سریع‌تر یا آزادی محمد حبیبی شده‌اند.

در متن نامه‌ این فعالان که در کانال تلگرامی «کانال صنفی معلمان ایران» منتشر شده، خطاب به ابراهیم رئیسی آمده است: «معلم زندانی، محمد حبیبی با وجود وضعیت نامساعد جسمی و ابتلا به بیماری ریوی همچنان در زندان و در معرض خطر قرار دارد. آنچه مورد انتظار است، افرادی نظیر حبیبی با دستور صریح شما هر چه سریع‌تر آزاد و یا حداقل به مرخصی اعزام شوند‌.»

نویسندگان این نامه همچنین از رئیس قوه قضائیه خواسته‌اند تا نسبت به آزادی یا حداقل مرخصی سایر زندانیان سیاسی و حتی عادی که حضورشان در جامعه خطری برای امنیت مردم ایجاد نمی‌کند، اقداماتی فوری انجام دهد.

دکمه بازگشت به بالا