خاورمیانه

آمریکا برای اطلاعات در مورد محمد کوثرانی، ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

آمریکا برای دریافت اطلاعات درباره یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان در عراق ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد.

به گفته آمریکا محمد کوثرانی، پس از کشته شدن قاسم سلیمانی در عراق، هماهنگ‌کننده فعالیت شبه‌نظامیان شیعه وابسته به ایران در این کشور است.

بنابر گزارش‌ها، ایالات متحده برای دریافت اطلاعاتی در مورد فعالیت‌ها و شبکه افراد مرتبط با آقای کوثرانی، عضو شورای سیاسی و یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان پاداشی میلیون دلاری تعیین کرده است.

خبرگزاری رویترز روز شنبه ۲۳ فروردین (۱۱ آوریل) با استناد به بیانیه وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که کوثرانی بخشی از هماهنگی سیاسی میان شبه‌نظامیان شیعه وابسته به جمهوری اسلامی در عراق را بر عهده دارد.

وزارت خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد می‌گوید محمد کوثرانی کار هماهنگی و پشتیبانی از فعالیت گروه‌های شبه‌نظامی خارج از کنترل دولت مرکزی عراق را بر عهده دارد و این گروه‌های مسئول سرکوب معترضان، حمله به دفتر نمایندگی دیپیلماتیک کشورهای خارجی و انجام اقدامات تبهکارانه است.

آمریکا همچنین می‌گوید یکی از اهداف تعیین پاداش برای دریافت اطلاعات در مورد فعالیت‌ها و شبکه افراد مرتبط با کوثرانی، مسدود کردن جریان تامین مالی حزب‌الله لبنان است که در فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده قرار دارد.

دکمه بازگشت به بالا