جهان

گفتگوی تلفنی ولی‌عهد سعودی با ولادیمیر پوتین درباره ثبات بازارهای انرژی

شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ولی‌عهد پادشاهی سعودی جمعه ۱۰ آوریل ۲۰۲۰ تماسی تلفنی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس) در این گفتگوی تلفنی شاهزاده محمد بن سلمان و ولادیمیر پوتین تلاش‌های انجام شده برای تحقق ثبات در بازارهای انرژی و محافظت از آن برای کمک به اقتصاد جهان بررسی و بر اهمیت همکاری‌ تمامی کشورهای تولید کننده نفت در این زمینه تاکید شد.

این در حالی است که پس از موافقت مکزیک با سهم این کشور از کاهش تولید مورد نظر، گروه اوپک پلاس جمعه به توافقی تاریخی رسید که تعادل را به بازارهای نفت باز خواهد گرداند.

دونالد ترامپ رئيس جمهوری ایالات متحده آمریکا شامگاه جمعه اعلام کرد که مکزیک با کاهش تولید ۱۰۰ هزار بشکه‌ای نفت در روز برای مشارکت در کاهش تولید جهانی موافقت کرده است و افزود که ایالات متحده در اجرای این کاهش تولید به مکزیک کمک خواهد کرد.

گروه اوپک پلاس به همراه کشورهای هم‌پیمان تولید کننده نفت خارج از سازمان اوپک در کنفرانس مجازی فوق العاده‌ای که از طریق فناوری «وبینار» به ریاست شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی سعودی و الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه برگزار شد، درباره کاهش ۱۰ میلیون بشکه‌ای تولید نفت برای ماه‌های مه و ژوئن آینده به توافق رسیدند.

دکمه بازگشت به بالا