جهان

ترامپ: قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی را بررسی می‌کنیم

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، ضمن انتقاد شدید از سازمان بهداشت جهانی به علت «توصیه‌های نادرست» در مورد کرونا، از بررسی موضوع قطع بودجه آمریکا به این سازمان خبر داد.

ترامپ در توییتی نوشت: «سازمان بهداشت جهانی حقیقتا گند زد.»

او در ادامه یادآور شد به رغم سهم بالای آمریکا در بودجه سازمان بهداشت جهانی، توجه این نهاد «همچنان بسیار معطوف به چین» است.

ترامپ در توییت خود اضافه کرد: «خوشبختانه من توصیه‌های آنان را برای باز نگه داشتن مرزهایمان با چین همان اول رد کردم. چرا به ما این چنین توصیه اشتباهی کردند؟»

رییس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سِفید که پس از انتشار توییتت‌های انتقادی‌اش از WHO برگزار شد، مجددا اتهامات مشابهی را متوجه سازمان بهداشت جهانی کرد.

ترامپ گفت: «اشتباه گرفته‌اند. حقیقتا که اشتباه گرفته‌اند و ما پولی را که صرف سازمان بهداشت جهانی می‌شود، قطع خواهیم کرد. این کار را قاطعانه انجام میدهم  و می‌بینیم.»

او دقایقی بعد نظر خود را اصلاح کرد و گفت «‌من اعلام نکردم که قصد قطع کردن بودجه را داریم، ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد.»

استفان دوژاریک، سخنگوی سازمان ملل، ضمن رد انتقادات ترامپ از سازمان بهداشت جهانی، گفت این نهاد به ریاست تدروس آدهانوم جبریسوس «کار فوق‌العاده‌ای در زمینه بیماری کرونا، حمایت از کشورها با ارسال میلیون‌ها فقره تجهیزات، کمک به کشورها با آموزش و فراهم کردن راهکار» انجام داده است.

دکمه بازگشت به بالا