ایران

کرونا بار دیگر گفتمان روحانیت را به چالش کشید؛ تعطیلی جشن نیمه شعبان

یک مقام استانداری قم اعلام کرد با توجه به ادامه گسترش کرونا، نیمه شعبان امسال هیچ مراسم و اجتماعی در جمکران یا دیگر نقاط این استان برگزار نخواهد شد.

یونس عالی‌پور، معاون امور زائرین استاندار قم، با اعلام این موضوع، تصریح کرد که این تصمیم به‌ دلیل «شرایطی» که استان قم با آن روبه‌روست، اتخاذ گردیده است.

استان قم که به عنوان کانون شیوع ویروس کرونا در ایران شناخته می‌شود، هفته‌هاست با شیوع گسترده این ویروس که منجر به مرگ ده‌ها نفر در این استان شده، دست به گریبان است.

کاظم پورامینی، قائم مقام تولیت جمکران نیز با بیان اینکه جشن نیمه شعبان در این مکان برگزار نمی‌شود، تاکید کرده که جمکران «هیچ زائری را نه از داخل استان قم و نه دیگر استان‌ها پذیرش نخواهد کرد».

پیشتر؛ محمد سعیدی، امام جمعه قم و تولیت آستان معصومه در این شهر با تعطیلی مراکز زیارتی و مذهبی مخالفت کرده و خواستار حضور گسترده مردم در این مکان‌ها شده بود؛ اما افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کرونا به این مخالفت پایان داد و به گفته تحلیلگران، گفتمان روحانیت را به چالش کشید. آنچنانکه در یکی از این موارد، اظهارات مولانا عبدالحمید، از چهره‌های مذهبی اهل سنت ایران، در نقد گفتمان روحانیت شیعه، بازتاب‌های گسترده‌ای در پی داشت.

دکمه بازگشت به بالا