تازه‌های سیاسی

نماینده مجلس ایران سرنگونی هواپیمای اوکراینی را «انجام وظیفه» خواند

یک نماینده مجلس ایران، در اظهارنظری غیرمنتظره سرنگونی هواپیمای اوکراینی که جنجال زیادی به پا کرد را «انجام وظیفه نیروهای نظامی» خواند و تاکید کرد که در این رابطه «بازداشتی در کار نبوده است».

سرنگونی هواپیمای اوکراینی که با شلیک موشک سپاه پاسداران به آن رخ داد، باعث شد همه ۱۷۶ سرنشین آن که تعداد زیادی از آنها زن و کودک بودند، کشته شوند. این حادثه باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی و تجمعات گسترده در سراسر ایران شد. معترضان، علیه «دروغ‌گویی» و «پنهان‌کاری» مسئولان حکومت ایران شعار دادند و خواستار استعفای علی خامنه‌ای به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح شدند، به این دلیل که مقامات ایران تا سه روز دلیل اصلی سقوط هواپیما را پنهان و شلیک موشک به آن را انکار کرده بودند.

حالا پس از گذشت چند ماه از این حادثه که در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۲۰ رخ داد، با اظهارنظر غیرمنتظره یکی از نمایندگان مجلس ایران، ابعاد جدیدی از این رویداد روشن شده است.

حسن نوروزی، نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس ایران، یک‌شنبه ۵ آوریل ۲۰۲۰ به روزنامه همدلی گفت که اصلا در این رابطه هیچ «بازداشتی در کار نبوده است».

در حالی که همزمان با اوج گرفتن اعتراضات مردمی به سرنگونی هواپیمای اوکراینی، برخی مسئولان ایران تاکید کرده بودند که چند نفر در رابطه با این پرونده بازداشت شده‌اند.

اما نوروزی باور دارد که دلیلی برای مواخذه و بازداشت وجود ندارد، چرا که به گفته او «نیرو‌های نظامی وظیفه خود را در این زمینه به خوبی انجام داده‌اند».

دکمه بازگشت به بالا