جهان

شمار مبتلایان به کرونا تا روز یکشنبه در نقاط مختلف جهان به بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ ‌هزارنفر رسید

شمار مبتلایان به کرونا تا صبح یکشنبه ۱۷ فروردین در نقاط مختلف جهان به بیش از یک میلیون و دویست‌هزار تن رسید و شمار قربانیان نیز از مرز ۶۶هزار تن گذشت؛ آمریکا می‌گوید هفته‌ای مرگبار را در پیش رو دارد اما از آمار مرگ‌ومیر در اسپانیا اندکی کاسته شده است

مقام‌های بهداشتی اسپانیا روز یکشنبه اعلام کردند در شبانه‌روز اخیر ۶۷۴ تن دیگر در این کشور جان باختند و تعداد قربانیان مجموعا به ۱۲هزار و ۴۱۸ تن رسید.

۶۷۴ جان‌باخته پایین‌ترین میزان مرگ‌ومیر طی ده روز گذشته است و از روز پنج‌شنبه که شمار مرگ‌های جدید ۹۵۰ نفر اعلام شد، سومین روز پیاپی است که ارقام اندکی کاهش نشان می‌دهد.

در ایتالیا نیز که بیشترین تعداد جان‌باختگان در سراسر جهان را دارد روز شنبه اعلام شد با مرگ ۶۸۱ نفر در شبانه‌روز اخیرش، شمار قربانیان مجموعا به بیش از ۱۵هزار و سیصد تن رسیده اما این کمترین میزان مرگ در ده روز اخیر به شمار می‌رود.

پس از ایتالیا و اسپانیا، سومین کشوری که شاهد بیشترین قربانی بر اثر کرونا بوده فرانسه است؛ با بیش از ۷ هزار و پانصد جان‌باخته از مجموع ۹۱هزار مبتلا.

در روزهای شنبه و یکشنبه که هوای برخی کشورهای اروپایی آفتابی بود، مقام‌های این کشورها به شهروندان خود هشدارهایی جدی دادند که از قرنطینه خارج نشوند.

دکمه بازگشت به بالا