پزشکی و سلامت

رویترز: تلاش هکرهای مرتبط با ایران، برای رخنه به اطلاعات سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی می‌نویسد هکرهایی که در جهت منافع حکومت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند در خلال بحران جاری ویروس کرونا تلاش کرده‌اند که وارد ای‌میل‌های شخصی کارکنان سازمان جهانی بهداشت شوند.

رویترز از قول «چهار منبع مطلع و آشنا با موضوع» می‌نویسد که این تلاش‌ها از دوم مارس جریان داشته و هکرها سعی در فریب ای‌میلی و دزدیدن رمزهای عبور حساب‌های کاربری کارمندان سازمان جهانی بهداشت داشته‌اند.

این خبرگزاری می‌گوید که با بررسی مجموعه‌ای از وب‌سایت‌های مخرب و سایر داده‌های مرتبط توانسته است یافته‌های این چهار منبع را تأیید کند.

یکی از افراد نزدیک به سازمان اطلاعات آمریکا به رویترز گفته که از اقدامات ایران آگاه است و این‌گونه حملات در زمان بحران‌های بین‌المللی معمولاً زیاد انجام می‌شود.

انگیزه هکرها هنوز مشخص نیست اما به گفته این منبع نزدیک به سازمان اطلاعاتی ایالات متحده، دست یافتن به نتایج تحقیقات درمان کرونا و طرح‌های کشورهای مختلف برای مبارزه با کرونا از جمله اطلاعاتی است که هکرها به دنبال آن هستند.

یکی از این منابع که برای یک شرکت بزرگ فناوری پایش فعالیت‌های مخرب سایبری کار می‌کند گفته است که حمله‌کنندگان تحت حمایت دولت ایران، سازمان‌های بین‌المللی بهداشت را عمدتاً از طریق فیشینگ [ای‌میل‌های جعلی] هدف قرار می‌دهند».

دکمه بازگشت به بالا