تازه‌های سیاسی

سپاه نسبت به اقدام علیه منافع جمهوری اسلامی در هر نقطه ای هشدار داد

همزمان با افزایش هشدارها از طرف ایران به آمریکا در مورد حمله در خاک عراق، سپاه پاسداران نیز در مورد اقدام علیه جمهوری اسلامی در «هر نقطه‌ای» هشدار داد.

در بیانیه سپاه که روز ۱۲ فروردین صادر شده، آمده است: «خطای دشمنان در هر نقطه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، آخرین خطای آنان است.»

در این بیانیه، اشاره‌ای به جزئیات اقدام احتمالی علیه جمهوری اسلامی نشده، اما «دشمنان» به طور کلی تهدید شده‌اند که با «پاسخ‌های قاطع و ویرانگر جبهه انقلاب اسلامی» روبه‌رو خواهند شد.

این هشدار در شرایطی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر ارزیابی‌ها حاکی از حمله قریب‌الوقوع آمریکا به نیروها شیعه شبه نظامی عراقی است.

در همین رابطه فرماندهان حشدالشعبی از عادل عبدالمهدی، نخست وزیر پیشبرد امور عراق خواسته‌اند که برای دفاع از نیروهای این سازمان قاطعانه ایستادگی کند و به آمریکا هشدار دهد.

فرماندهان حشدالشعبی معتقدند هدف آمریکا از بیرون بردن نظامیانش در روزهای اخیر از چهار پایگاه و متمرکز کردن آنان در پایگاه‌ عین‌الاسد و نیز دو پایگاه دیگر اطراف اربیل در کردستان عراق، اقدام احتیاطی برای محافظت از این نیروها در رویدادهای احتمالی پس از حملات قریب‌الوقوع آمریکا به نیروهای حشدالشعبی است.

دیروز نیز خبرهایی از حمله راکتی افراد ناشناس به پایگاه عین الاسد که میزبان نیروهای امریکایی است منتشر گردید.

دکمه بازگشت به بالا