اهل سنتحقوق بشر

نگرانی ها نسبت به وضعیت مولانا فضل الرحمن کوهی همزمان با بی خبری از وی

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه، با گذشت چهار ماه از بازداشت مولانا فضل الرحمن کوهی وی همچنان در بلاتکلیفی بسر می برد و از وضعیت وی خبر در دست نیست.

یک منبع مطلع در گفتگو با خبرنگار شبکه جهانی کلمه گزارش داده که” مولانا کوهی پس از اولین و آخرین ملاقات با برادر خود در  تاریخ۱۳ دی ماه، هیچ تماسی با خانواده و نزدیکانش نداشته است و این موضوع  سبب نگرانی خانواده وی شده است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود:” مسئولین با وجودی که قبلا وعده آزادی مولانا را به علما و نزدیکان وی داده بودند؛ اما الان به تماس های خانواده و علما پاسخ نمی‌دهند “.

پیش از این شبکه جهانی کلمه به نقل از منابعی از آگاه از احتمال ترور بیولوژیک مولانا فضل الرحمن در زندان به بهانه کرونا خبر داده بود.

مولانا کوهی، چهره مذهبی اهل سنت بلوچستان و امام جمعه اهل سنت پَشامَگ سرباز پس از احضار در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۸ توسط دادگاه ویژه روحانیت مشهد بازداشت شده است.

او که به عنوان یکی از منتقدان سپاه و سیاست‌های حکومت شناخته می شود، در جریان اعتراضات سراسری اخیر به گرانی بنزین، نسبت به سرکوب مردم معترض هشدار داده و گفته بود: خون‌های ریخته‌شده معترضان، مانند طوفان نوح، ظالمان را فرا خواهد گرفت.

دکمه بازگشت به بالا