تازه‌های سیاسی

۱۰۰ فعال سیاسی و مدنی: علی خامنه‌ای مسئول اول تبدیل کرونا به یک فاجعه ملی است

ده‌ها فعال سیاسی و مدنی با نوشتن بیانیه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را مسئول شماره یک تبدیل اپیدمی کُووید- ۱۹ به یک فاجعه ملی خواندند و تاکید کردند که حسن روحانی نیز با همسویی با علی خامنه‌ای در پنهانکاری و مرتبط کردن بحران کرونا به توطئه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دشمن، در تشدید این روند سهیم بوده است.

از جمله این ۱۰۰ فعال مدنی می توان به افرادی چون حمید احمدی، عبدالعلی بازرگان، بهروز بیات، بهروز خلیق، مهرداد درویش‌پور، مهدی جامی، مریم سطوت و رضا علیجانی اشاره کرد.

نویسندگان این بیانیه تاکید کردند: پنهانکاری حکومت و نیروهای امنیتی‌اش درباره شیوع ویروس کرونا به دلیل مواردی چون حضور مردم در انتخابات مجلس و راهپیمایی ۲۲ بهمن، فرصت طلایی را از مردم ایران برای مهار این ویروس مرگبار گرفت.

برخی از مقامات وزارت بهداشت ایران اذعان کرده‌اند که ویروس کرونا از اوایل بهمن در ایران شیوع پیدا کرده است؛ اما مقامات جمهوری اسلامی بهمن‌ پارسال شیوع ویروس کرونا در ایران را تکذیب کرده بودند. برخی از چهره‌های اصول‌گرا نیز هدف از گزارش‌ها درباره شیوع کرونا را تاثیرگذاری بر انتخابات می‌دانستند.

این فعالان سیاسی و مدنی در بیانیه خود با اشاره به سخنان آیت‌الله علی خامنه‌ای از جمله حمله بیولوژیک و حضور اجنه در صف دشمن و همچنین مواردی چون اخراج پزشکان بدون مرز از ایران تاکید کردند که جان و حیات تک تک شهروندان ایران به گروگان رهبر نظام، مشاورانش و نیروهای نظامی- امنیتی درآمده و دولت گوش به فرمان نیز دنباله‌رو همین سیاست شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا