سیاسیمقاله

“کرونا” پیروز خواهد شد یا آخوندها؟!

#سعید_همتی

✍️طی ۴۱ سال گذشته، یکی از مهم ترین برگ های برنده”رژیم آخوندی”جهت ادامه استثمار مردم ایران، ادعای پوچ پشتوانه مردمی اش بوده است. سالهاست “رژیم آخوندی”با ادعای دروغینِ داشتنِ پایگاه مردمی، مشغول پیشبرد مطامع نامشروع خویش است.

 

✍️این رژیم با به رخ کشیدن تصاویر راه پیمایی های اجباری حکومتی و همچنین تصاویر استقبال مردم از صندوق های رای انتخابات نمایشی در برخی رسانه های پر مخاطب غربی که متاسفانه از درآمد نفتی مردم ایران مواجب دریافت می کنند، خود را رژیمی مشروع وانمود کرده و اعمال تروریستی اش در سایر کشورها را برخواسته از تمایلات مردم ایران جلوه داده است.

 

اما با یک حساب سر انگشتی، پرده از رازِ این شعبده لو رفته ی آخوندها برداشته می شود.

 

✍️در ایران حدود ۵میلیون نفر، کارمندِ رژیم و شرکت های تابعه آن و یا نظامی هستند، اگر به این تعداد، جمعیت ۷۰۰هزار نفری آخوندهای حقوق بگیر و حدود ۳۰۰هزار ویژه خوار(افرادی که در مشاغل آزاد با اتصال به رژیم از رانت های کلان اقتصادی بهره برده اند) را اضافه نماییم، حدود ۶میلیون نفر مستقیم یا غیر مستقیم تحت نفوذ، رصد و سلطه”رژیم آخوندی”هستند.

 

✍️در صورتی که هر کدام از این جامعه ۶میلیونی فقط دو فرد را تحت تکفل داشته باشد، یک آمار ۱۸میلیون نفری را به دست می آید. حال به این آمار ۱۸میلیونی، ۳.۵میلیون شیعی هزاره افغان و ۱.۵ میلیون شیعی عراقی ساکن ایران که اکثر این ۵میلیون نفر در سالهای اخیر با فشار سپاه، شناسنامه ایرانی دریافت کرده اند را اضافه نماییم، با یک جمعیت ۲۳میلیون نفری مواجه می شویم!

 

✍️آیا به صحنه آوردنِ دو تا سه میلیون نفر از این لشکر ۲۳میلیونی حقوق بگیر جمهوری اسلامی، برای حضور در راهپیمایی های فرمایشی حکومتی، معجزه بوده؟ بی شک، خیر!

 

✍️مضاف بر این، در کشور استبداد زده ما حدود ۷۰۰هزار سرباز وظیفه، ۱۴ میلیون دانش آموز و حدود ۵۰۰ هزار زندانی وجود دارد. که اجباراً به راهپیمایی های نمایشی رژیم برده می شوند. اگر این جمعیتِ به اسارت گرفته شده را نیز در نظر بگیریم، زاویه دیگری از چگونگی اجرای نمایش های فاشیستی خیابانی رژیم آخوندی روشن می شود!

 

✍️اما ماجرا به همینجا ختم نمی شود! از سال ۱۳۹۶ ورق برگشته است! آمارها نشان می دهد، از این سال به بعد دیگر قشر کارمندان دولت و خانواده های آنها و حتی خانواده های نظامیان نیز باوجود تهدیدها، در نمایش های حکومتی شرکت نمی کنند. اکنون تنها آخوندها، پاسدارها، مداح ها و همچنین جمعیت ۵میلیون نفری شیعیان افغانی و عراقیِ ایرانی شده، حامی “رژیم آخوندی” هستند. حضور این اقشار در سرکوب مردم طیِ اعتراضات آبان ۹۸ کاملاً مشهود بود.

 

✍️واقعیت این است که با افشای فسادهای “رژیم آخوندی” از سال ۱۳۹۶ به بعد، رژیم نتوانسته است حتی یک پنجم جمعیت سالهای قبل را برای نمایشهایش به خیابان بکِشاند و این مسئله ضربه مهلکی به فریب قدیمی آخوندها، یعنی مردمی جلوه دادن آنها بود!

 

✍️آخوندها به خوبی می دانند که آمریکا و دیگر کشورهای تاثیرگذار دنیا، جمعیت شرکت کننده در راهپیمایی های حکومتی را به وسیله ماهواره هایشان کاملاً رصد می کنند و از میزان جمعیت حقیقی حاضر در آن، به خوبی اطلاع دارند. اینَک، دیگر زمانه فریبِ دیگر دولت ها توسط تصاویر آرشیوی تلویزیونیِ سالهای قبل، تمام شده است!

 

✍️از سویی دیگر، تحریم گسترده انتخابات نمایشی رژیم توسط مردم و مشارکت بسیار اندک در انتخابات فرمایشی دوم اسفند۹۸ ضربه مهلک دیگری بر پیکره فاسد و متزلزلِ رژیم آخوندی بود. اکنون با برآیندِ دو مولفه عدم مشارکت مردم در نمایش های حکومتی و انتخابات فرمایشی رژیم آخوندی، تمام دنیا متوجه فقدانِ پایگاه مردمی”رژیم آخوندی”شده است.

 

“خامنه ای” به خوبی می داند، وقتی رژیمی پایگاه مردمی ندارد، در ادبیات سیاسی دنیا “رژیمی پوشالی” خوانده می شود.

 

✍️عدم حمایت مردم از آخوندها موجب شده است تا دو نقشه برای ادامه حیات به سرشان بزند: اول ساخت بمب اتمی برای بقای خود در هیات یک کره شمالی فقیر اما ترسناکِ دیگر و دوم، انتقام سخت از مردم ایران، به سبب عدم حمایتِ مردم از جنایاتش! و چه انتقامی بهتر از شیوع عمدی “کروناویروس”؟!

 

✍️رژیم با ترفند شیوع این ویروس به زعم خود مردم ایران را آچمز کرده است و به مرگ گرفته تا به تب راضی شوند!

 

✍️اما اگر دیدی قوی تر می داشت، متوجه می شد که در حقیقت چه بر سرش آمده! با همه گیری”کرونا”و تعطیلی اکثر بنادر حاشیه خلیج فارس و کاهش شدید رفت و آمد کشتیها در آن، همچنین افت شدید قیمت نفت به زیر ۲۰ دلار، بهترین زمان برای حمله نظامی همه جانبه توسط ائتلاف جهانی علیه این رژیم و پایان کارِ آخوندها فرا رسیده است!! اکنون سوال این است: آیا کرونا ریشه آخوندها را می خشکاند؟

دکمه بازگشت به بالا