ایران

در کمتر از ده روز پنجمین شورش در زندان‌های ایران نیز اتفاق افتاد

منابع محلی شامگاه دیروز از اعتراض و درگیری در زندان الوند همدان و فرار شماری از زندانیان از این زندان خبر دادند. مقام‌های قضایی و انتظامی ساعت‌ها درباره اعتراض زندانیان سکوت کردند؛ اما حسن خانجانی دادستان همدان صبح یک‌شنبه گفت که اعتراض زندانیان به دلیل شیوع کرونا بوده و هم‌اکنون اوضاع در زندان همدان تحت کنترل است.
بعد از زندان‌های‌ پارسیلون خرم‌آباد، الیگودرز همدان، تبریز آذربایجان‌شرقی، و زندان سقز در استان کردستان، اعتراض زندانیان در زندان همدان پنجمین شورش در زندان‌های ایران طی کمتر از ده روز گذشته است؛ اعتراض‌هایی که دلیل آن گسترش شیوع ویروس کرونا به زندان‌ها عنوان شده است.
همزمان برخی منابع از اعتصاب غذای زندانیان زن در زندان ارومیه و در اعتراض به جان‌باختن یکی از زندانیان زن بر اثر ابتلا به کرونا خبر دادند.
عصر دیروز ابراهیم رییسی رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، با چند مقام قضایی و امنیتی اعتراضات و شورشها در زندان‌ها را مورد بررسی قرار دادند.
در این جلسه دستور داده شد تا یک کمیته‌ی اطلاعاتی و انتظامی برای پایش وضعیت امنیتی زندان‌ها تشکیل گردد و همچنین برنامه‌ی عملیاتی ویژه‌ای برای حفظ امنیت زندان‌ها در شرایط خاص نیز تدوین شود.

دکمه بازگشت به بالا