تازه‌های سیاسی

نیویورک تایمز: پنتاگون در صدد حمله به کتائب حزب‌الله عراق است

نیویورک تایمز می‌نویسد وزارت دفاع آمریکا طی بخشنامه‌ای از سربازان مستقر در عراق خواسته، آماده عملیات علیه شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله شوند. فرمانده نیروهای آمریکایی؛ اما نسبت به پیامد مواجهه با ایران هشدار داده است.
نیویورک تایمز از دستور پنتاگون برای آمادگی عملیاتی نیروهای آمریکایی علیه گردان‌های کتاب حزب‌الله و حشدالشعبی در عراق خبر می‌دهد. این روزنامه می‌نویسد ژنرال رابرت وایت، فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در عراق نسبت به این طرح هشدار داده و خطراتی هم‌چون ورود به جنگ تمام عیار با ایران را گوشزد کرده است.
نیویورک تایمز از قول ژنرال وایت نوشته است: چنین عملیاتی مستلزم اعزام هزاران سرباز آمریکایی به عراق نیز هست.
به گزارش این روزنامه، مایک پمپئو، وزیر خارجه و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا از چنین عملیاتی استقبال و حمایت کرده‌اند، حال آن که روسای پنتاگون جانب احتیاط را گرفته‌اند.
نیویورک تایمز می‌گوید مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا به این دلیل با کارزار نظامی علیه کتائب حزب‌الله موافقت کرده تا دست دونالد ترامپ برای پاسخگویی به شبه‌نظامیان متکی به تهران برای انتخاب گزینه‌های مختلف باز باشد.
این نشریه از قول محافل نزدیک به کاخ سفید می‌نویسد ترامپ در جلسه‌ای که اول فروردین برگزار شد، تصمیمی درباره اقدام نظامی علیه گروه‌های مقاومت عراق نگرفت اما اجازه داد که برنامه‌ریزی در این زمینه ادامه یابد.

دکمه بازگشت به بالا